Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)

Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)
Nemuritoare printre Nemuritori... Desavarsita printre Desavarsiti... Geniala printre Genii... Tacere din Liniste Aduna duh de pace in sufetul tau si mii de insi se vor mantui in jurul tau ( Sf. Serafim de Sarov )

duminică, 11 septembrie 2011

Minunea de a fii mama

A fi mama este o experienta care pentru un timp mi se parea ca este accesibila doar femeilor ca doar noi suntem capabile la nivel fizic sa purtam sarcina, sa alaptam si avem acele instincte materne. 


Am constientizat insa ca a fi mama este o chestiune de reprezentare interna in mintea fiecaruia. 


Exista cupluri in care datorita unei foarte bune autocunoastere tatal poate empatiza cu mama din momentul conceptiei si pana la naster si alaptarea si fiecare clipa pentru ca el este mai mult decat un barbat, decat tatal biologic sau nu, este o fiinta libera sa experimenteze realitatea in profunzime si sa acceseze nivele pe care multe dintre femeiele care aduc pe lume copii si se numesc mame nu le vor trai probabil in aceasta viata pentru ca dresajul prealabil le limiteaza accesul la ele. 
Ignoranta, frica si celelalte agregate psihice ca mania, orgoliul, vanitatea, lenea, rusinea, gelozia, invidia, aroganta, minciuna le impiedica accesul la autocunoastere si astfel la o experienta umana completa. 
Atributele unei mame depasesc cu mult in acceptiunea mea pe cele de deschizatoare de poarta pentru o fiinta spre viata pe pamant in forma umana, ea poate fi si cea care sa le deschida si sa le arate copiilor adusi pe lume drumul spre ei insisi, aceasta presupune insa ca ea sa stie CINE ESTE... E ULUITOR SA FII MAMA, E ATAT DE FIRESC DOAR SA FIINTEZI

Pentru unii mama este cea care i-a adus pe lume si de acolo in colo relatia cu acea fiinta putea sa inceteze odata ce copilul este viabil si adus pe lume. In sens strict biologic copilul va supravietui in aceasta lume daca nevoile cu care se confrunta aici ii sunt indeplinite de hrana, adapost si stimulare. In lipsa stimularii afective pozitive sau negative nici o fiinta nu supravietuieste ceea ce energetic se exprima prin invalidarea identitatii, la varstnici se traduce prin depersonalizare (si astfel tot pierderea identitatii si invalidarea ei ii ucide adesea fiindca acest fapt este internalizat de batrani ca si - ce valoare mai am ca nu ma cauta nimeni? -conflict resimtit acut in solitudine si pe nepregatite) si li se osteolizeaza scheletul osos si li se atrofiaza muschii si li se reduce tesutul adipos, o interpreteaza ca si conflict de separare ca ceilalti ii evita ca batranii put si nu se pot spala ca lumea si au miros specific, sunt uituci, lenti, cicalitori, sfatosi - pentru ca vor ca experienta lor de viata sa conteze si sa fie utila insa tinerii vor sa experimenteze singuri viata iar batranilor le apar rani consecutive pe picioare, mai ales pe pielea de pe tibii, fac zona zoster sau varicela, fac diverse dermopatii care ii fac si mai dificil de acceptat de cei din jur, mai ales de tinerii neexperimentati si ignoranti si care au fost dresati sa vada doar ambalajul si nu si ceea ce a generat un ambalaj si o carcasa cu probleme si nici nu au empatia si dezvoltarea emotionala suficiente ca sa se intrebe daca nu cumva ar putea facilita vindecarea batranilor din familie si din jur si prefera sa zica despre ei ca atunci cand vor ajunge asa se vor sinucide ca sa nu chinuie pe nimeni, insa sinuciderea nu este o rezolvare ca se stie ca ultima mite cu care cineva moare este care decide daca omul va mai avea o viata si ce fel de viata, guvernata de ce fel de experiente...). Revenind la mama noi am ajuns sa asociem idea de mama si cu atributele de ingrijitoare, bucatareasa, educatoare.

Pentru mine mama este o fiinta matura, atenta la nevoile emotionale reale ale copilului si nu la cele fizice.


De curand am fost pusa in situatia in care sa aleg intre bunastarea fizica si cea emotionala a unor fiinte foarte dragi mie. Cei care ar fi asigurat bunastarea fizica - haine, mancare impusa, adapost mai mare, timp mai mult, jucarii si televizoare si jocuri de calculator si filme mai multe, carti mai scumpe - sunt fiinte foarte bine dezvoltate rational, intelectuali poate superprofesionisti in domeniul lor insa sunt fiinte imature emotional, care isi pun mintea cu copii care se lasa manipulatii de copii, care le satisfac toate damblelele, ii santajeaza emotional plangand si creaindu-le conflicte prin care sa ii faca pe copii sa se simta responsabili de faptul ca lor le va fi dor si vor fi singuri fara copii, nu le impun reguli, dar le limiteaza accesul la adevar pe care nici ei nu il pot vedea si le ingradesc astfel libertatea. 
Dupa o experienta de un an acolo am vazut rezultatele - copii au crescut cu sute de ore de televizor si calculator, limbajul lor este de roboti care imita ceea ce o societate fata valori morale predica pentru ca forma subliminala a comportamentelor si limbajul asociat le structureaza realitatea, mai ales la varsta la care copilul nu face diferenta intre realitati virtuale si realitatea fizica. In 2 saptamani un copil ia acolo 4 kilograme fiind indopati cu dulciuri si mancare superrafinata si preparata termic. La 6 ani este nefiresc sa creasca de la 31 la 35 de kilograme, iar la cele 35-36 kg a mai ajuns si inainte tot in acelasi mediu, le avea la finalul gradinitei le scade sub grija mamei in 2 luni si inainte de a merge pentru 2 saptamani la bunici ajunge la 30-31 de kilograme. De cate ori sunt intrebati daca vor sa mearga acolo nu vor fiindca sunt linistiti. Acolo au carute de jucarii insa viata nu este facuta doar din jucarii, si-au delimitat un teritoriu ceea ce este bine pentru un copil ca ii confera stabilitate, insa nu conteaza marimea teritoriului ci ideea de stabilitate care poate fi implementata si altfele decat ca pe un teritoriu fizic care este perisabil si da rigiditate.
Odata ce aici le-am stabilit teritoriul si regulile copii nu mai urla, nu mai vorbesc urat, iar cand o fac li se spune ca acele daruri de jigniri nu le primim, sa ramana la cel care le spune, violenta este privita ca unealta unei fiinte care sufera si atunci cautam solutii sa vindecam suferinta altele decat violenta care nu duce decat la mai multa violenta, invatam sa ne punem in locul celuilalt  ca sa vedem de ce sufera si daca am contribuit in mod real la suferinta lui sau ne-o imputa in mod gratuit. 
Oare de ce este cineva atat de suparat incat sa strige, sa planga sa vrea sa loveasca, sa fuga? 
Odata ce am gasit raspunsuri supararea incepe sa apara tot mai rar si sub forme tot mai si tot mai benigne, mai blande, si vor inceta atunci cand ne vom cunoaste pe noi si pe ceilalti in egala masura si vom intelege ca noi ALEGEM ce sa EXPERIMENTAM. 
ASA INCEPUT SI TOTUSI ULUITOR DE RAPID copii invata sa se descopere, sa descopere lumea asa cum este ea si nu asa cum ar vrea ei sa fie, invatam cum sa nu generam conflicte biologice, sa vorbim despre ce ne-a luat pe nepregatite ca un om intelept cere ajutor, inata ca nu este rusine sa inveti din greseli ci e o mare prostie sa repeti o experienta neplacuta pentru ca nu ai vrut de frica sau rusine sa inveti ceva din ea.


Respectam total libertatea celorlalti pentru ca ne respectam noua libertatea de a alege ce sa fim, iar din ce suntem alegem cu ce ne jucam, cerem ajutor si orice dorim, nu ne suparam daca celialti aleg sa nu ne dea ce vrem noi de la timp, atentie, obiecte si ne intrebam oare de ce nu s-a intamplat cum am vrut eu, ce aveam de invatat de acolo, redirectionam atentia spre altceva cu care rezonam in acel moment, putem insista dar pana la momentul in care celelalt spune nu mai insista ca desi ar parea ca ai dreptate eu vreau acum sa experimentez altceva si altfel.

Exercitiul functiunii de mama presupune o proprie autocunoastere pentru a ghida frumos pasii unor vlastare in crestere. Chiar daca bunicii ar fi insemnat evitarea furtunilor vietii pentru un timp, cresterea lui Buddha in palat departe de realitatea vietii care inseamna suferinta prin frica si atasamente, prin jocul senzatiilor dintre dorinta si aversiune. 
A ii invata pe copii sa fie atenti la ce se petrece in corpusorul lor cu respiratia lor, cu bataile inimii, cu orice alta senzatie apare presupune un prealabil antrenament in a ii ajuta sa constientizeze realitatae care se petrece ii ei atunci cand sunt linistiti, mai ales dupa baia de seara inainte de culcare - cum bate inima , cum intra si cum iese aerul, si sa se priveasca si sa se simta pe ei din cap pana la degetele de la picioare, sa observe unde nu simt senzatii de loc in seara asta si unde simt la coborare ceva ce vor simti tot acolo atunci cand urca cu explorarea de la picioare la cap, ca un fel de scaner, daca simt senzatii in interiorul corpului, unde si ce. 
Ce rost are acest exercitiu? 
Este cel mai simplu mod de a il ajuta pe copil sa inteleaga caracterul schimbator, impermanent al tot ceea ce se petrece cu el si cu realitatea inconjuratoare - schimbarea vremii, anotimpurile, ziua si noaptea. 
TOATE TREC este ceea ce vor invata pentru viata si cand vor intelege ca nici binele dar nici durerea si suferinta nu dureaza, ca dureaza mai putin daca ramai observator decat daca reactioneaza si ii da putere. Exemplu-copilul cade si se loveste acum stam si ne uitam la rana si o tot butoneaza cu apa si tratament si o alta rana la care ii dam mai putina atentie ca oricum va trece chiar daca acum acolo doare in restul corpului nu doare iar noi alegem sa facem ATENTIA SA CIRCULE DIN ZONA CU DURERE IN ALTE PARTI ALE CORPULUI SI IN REALITATAE EXTERIOARA PENTRU A NU MAI ALIMENTA NOI CU ENERGIA ATENTIEI RANA. 
Corpului nu ii trebuie teorie ca sa vada diferenta dintre cele doua experimente, el pricepe ca privirea lui functioneaza la fel cum functioneaza butoanele de la masina de spalat pe care o foloseste si buncica daesi bunica nu intelege nici cum e facuta masina nici cum functioneaza, ea stie doar ca vrea sa isis spele hainele cu ea si ca masina asta stie sa faca. LA FEL COPILUL INVATA CA PRIVIREA LUI FACE DIFERENTA INTRE EXPERIENTE, CA EL ALEGE CUM SA SE JOACE CU PRIVIREA LUI, CUM CUNOASTEREA TE FACE LIBER DE SUFERINTA, TE AJUTA SA II INTELEGI SI PE CEILALTI SI cum lipsa lor de autocunoastere si de cunoastere a legii impermanentei ii face sclavi ai suferintei, ca prin exemplul lor si experienta lor ii pot ajuta pe altii.

Copiii sunt sensibili la filme gen Pay It Forward / Da-o mai departe, ei inteleg rapid principiul piramidal... copilul vede ca atunci cand el ii ajuta pe inca cativa si acei cativa dau lectia mai departe ea se imprastie cu repeziciune, fiinda odata inteses principiul si functionarea in mod eficient se intrupeaza in ei. Astfel o pot da mai departe ca o plata pentru darul de liniste si ecuanimitate, de echilibru pe care l-au dobandit si ei la randul lor.
Copiii au posibilitatea sa invete de la orice si oricine ca au infinit mai putine orgolii si sunt mai obiectivi, fata de adultul care prefera sa sufere dacat sa invete o lectie de viata de la cel pe care il considera inferior sau dusman, cad de multe ori dusmanul iti e cel mai bun prieten daca nu te accepta in anumite situatii. 


Cand au mintea deschisa au si reveltii peste reveletii despre cum pot face lumea cu adevarat mai sanatoasa, mai traibila, mai a lor. Astfel - La belle Verte (un film despre o planeta in care domneste constienta si puterea lui IMPREAUNA SUNTEM O MARE FAMILIE DESI IN CADRUL EI SUNTEM UNICI SI IREPETABILI, DAR DOAR IMPREUNA, LA FEL CA CELULELE DIN CORPUL NOSTRU FACEM O TREABA MINUNATA)...

Imi simt copii dormind linistiti in camera alaturata si constientizez ce au trait azi, ce au invatat, cum au crescut in empatie si constientizare, fiecare picatura care contribuie la umplerea paharului si fiecare pahar la umplerea oceanului bunastarii sufletesti.


metta (impartasesc linistea si armonia si pacea si fericirea mea cu toate fiintele simtitoare apropiate sau indepartate, cu forma umana sau fara forma, vizibile sau invizibile, mari sau mici, din trecut prezent si viitor) 


METTA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu