Către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
În atenţia Doamnei Ministru Ecaterina Andronescu
Stimată Doamnă Ministru,
Mulţi
dintre români au preluat, de câţiva ani, Halloween-ul, macabra sărbătoare
occidentală, care sub masca unor distracţii, este o veritabilă invocare a
demonilor şi a făpturilor infernale.Oameni deghizaţi în schelete, arătări
hidoase, vrăjitoare, fantome, mumii, vampiri, vârcolaci, monştri, criminali
sângeroşi împânzesc străzile şi se sperie unii pe alţii, cu tot felul de farse
şi glume macabre şi nesărate.
În vitrinele magazinelor,
în parcuri, în companii, în localuri, în şcoli şi universităţi, pe uşile
caselor, peste tot apar vrăjitoare călare pe mătură, dovleci-felinar, coarne şi
alte simboluri mai mult sau mai puţin demonice. Spusul poveştilor cu fantome
sau vizionarea de filme horror sunt şi ele părţi ale petrecerilor de Halloween.
Adesea, în preajma sărbătorii, televiziunile difuzează episoadele ale
serialelor şi emisiuni speciale (de obicei pentru copii), iar unele filme
horror sunt lansate special înainte de Halloween pentru a profita de atmosfera
sărbătorii. Cam aşa arată Halloween-ul, o “sărbătoare” pe care
sataniştii declaraţi o consideră printre cele mai importante.
Însuşi “părintele” modern
al “bisericii lui Satan”, Anton Szandor LaVey, obişnuia sa spună caHalloween
este una dintre cele mai mari sărbători în calendarul satanic, alături de
“Noaptea Walpurgica” sau Sabatul vrăjitoarelor, de pe 1 mai.
Halloween-ul –
şcolarizarea satanismului pentru copiii români
Integrarea in UE si
occidentalizarea societăţii face ca în România autorităţile să se simtă
obligate (la presiuni deloc dezinteresate) la o adevărată maimuţăreală a
sinistrei sărbători americane, care este promovată pe toate canalele şi cu
toate puterile.
Astfel,
Teatrul National pentru Copii îşi deschidea la un moment dat stagiunea cu
spectacolul “Lampa lui Jack” – o punere în scenă pentru copii a
poveştii dovleacului de Halloween, poveste în care Diavolul joacă rolul
principal, în realitate o
şcolarizare mascată a satanismului pentru copiii români…
“Protipendada” Bucureştiului s-a adunat la Palatul Parlamentului pentru a participa la Balul de Halloween. Internetul românesc este plin de felicitări virtuale cu specific de Haloween, precum şi de bizare oferte“festive”: manichiură în ton cu momentul, gheare stilizate negru-portocalii, tichii cu coarne care se aprind alternativ, sfaturi pentru construirea unui coşciug, ca să poţi apărea un “mort” cât mai autentic la petrecerea de Halloween!!!
La unele grădiniţe din
capitală se face “serbare de
Halloween”, în şcoli elevii sunt învăţaţi chiar de către profesori cum să
îşi confecţioneze costumele şi decorurile adecvate. Discotecile din campusurile
studenţeşti şi localurile se întrec în a organiza “seri de Halloween” care sunt
luate cu asalt de tinerii dornici de distracţie. În 2002, în parcul Moghioroş
din cartierul Drumul Taberei, primăria sectorului 6 a organizat “Carnavalul groazei” şi
a oferit premii copiilor care aveau cel mai înfricoşător costum.
Iar acestea, in vreme ce
în Rusia, Ministerul Educaţiei a decis să interzică orice eveniment legat de
sărbătoarea Halloween-ului în scoli. Un reprezentant al ministerului, Alexander
Gavrilov, a declarat că această hotărâre se menţine din 2003, iar motivaţia
este legată de faptul că această sărbătoare promovează cultul morţii,
personificarea morţii şi a forţelor răului, fiind
în contradicţie cu natura instituţiilor de învăţământ. Gavrilov a precizat că Haloweenul “tulbură
mintea şi afectează sănătatea spirituală şi morală a elevilor”,
concluziile sale fiind împărtăşite de o serie de psihiatri consultaţi pe
aceasta temă.
În
România, Halloween-ul este sărbătorit şi în acest an în toate unităţile
şcolare, unde se desfăşoară petreceri, baluri, serbări etc., toate promovând
teroarea, cruzimea, violenţa, moartea, într-un cuvânt, satanismul.
Halloween-ul în şcoli –
încălcări grave ale prevederilor legale
Cu toate acestea, Legea Educaţiei
Naţionale conţine prevederi foarte clare privind păstrarea identităţii
naţionale şi a valorilor culturale ale poporului român, în unităţile de
învăţământ fiind strict interzise activităţile care pun în pericol moralitatea
şi integritatea fizică şi psihică a copiilor şi cadrelor didactice.
Astfel, între principiile
care guvernează învăţământul preuniversitar şi superior din România, se numără
şi „principiul asumării,
promovării şi păstrării identităţii naţionale şi a valorilor culturale ale
poporului român” (art.
3, pct. h).
De asemenea, la
art. 7. — (1) legea prevede că „în
unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate
educaţiei şi formării profesionale sunt interzise activităţile care încalcă
normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune
în pericol sănătatea şi integritatea fizică
sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic,
didactic auxiliar şi nedidactic”.
În ceea ce priveşte comportamentul cadrelor didactice, legea aminteşte, la art. 273 – (3), că „personalul didactic poate exprima liber opinii profesionale în spaţiul şcolar şi poate întreprinde acţiuni în nume propriu în afara acestui spaţiu, dacă acestea nu afectează prestigiul învăţământului şi demnitatea profesiei de educator, respectiv prevederile prezentei legi”. Totodată, „personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea cu vinovăţie a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii.” (Art. 280. — 1)
Având în vedere cele
menţionate mai sus, solicităm Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
interzicerea urgentă a activităţilor desfăşurate de Halloween, activităţi care
afectează pe termen lung sănătatea spirituală şi morală a elevilor din România.
În condiţiile în care agresivitatea de
toate tipurile, comportamentul delincvenţional, maturizarea prematură şi
îngrijorătoare a elevilor noştri a devenit o notă comună a şcolilor, este
absurdă şi inexplicabilă intenţia Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului de a organiza în instituţiile de învăţământ sărbători
de Halloween, aşa cum aflăm dintr-o directivă emisă unităţilor şcolare.
În cazul în care fapta se
va proba, ţinem să vă amintim, stimată Doamnă Ministru, Ecaterina Andronescu,
faptul că persoana care a luat această hotărâre la nivelul instituţiei pe
care o conduceţi se face vinovată de infracţiunea de abuz în serviciu contra
intereselor persoanelor, în forma calificată prevăzută şi pedepsită de Codul
penal în condiţiile art. 246 raportat la art. 2481 Cod penal (pentru făptuitori
funcţionari publici) şi art.258 Cod penal (pentru alţi funcţionari) raportat la
art. 2481 Cod penal –
fiind vorba despre interesele minorilor, protejate de legile nr. 272/2004 şi a
Educaţiei naţionale.
Pentru a evita
declanşarea unei plângeri penale împotriva persoanelor responsabile, vă rugăm
să procedaţi imediat la anularea tuturor activităţilor de acest tip în şcolile
din România.
Semnatari:
Federaţia Organizaţiilor
Ortodoxe Pro-Vita din România
Asociaţia
Bucovina Profundă Suceava
(Fotografiile surprind instantanee de la petrecerile de Halloween
organizate în anii 2011, 2012 la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu” Bucureşti
şi Scoala Nr. 1 din Gherla. Pentru a vedea filmări care redau amploarea reală a
dezastrului din şcoli click aici
Comentariu Dr Crina
Pe de o parte sunt de acord cu ideea ca inainte de a lasa copiilor accesul la realitati tulburatoare este de dorit sa le insuflam respect si iubire si siguranta, conexiune si iubire, insa noi nu ne facem timp pentru ei si pentru a le insufla aceste valori fiindca adesea devenim parinti inainte de a fi dobandit intelepciune si nu facem decat sa le predicam binele in timp ce ei simt si vad la noi, parintii, antimodele: mintim, furam, invidiem, suntem plini de vinovatii inchipuite si rusine si pacate, suntem nedemni si nu meritam sa fim fericiti, suntem gelosi si gurmazi, suntem vesnic nemultumiti de noi si de ei, nu separam comportamentele copiilor de fiinta lor, nu avem timp sa ii intrebam ce ii face fericiti, ei nu ne vad niciodata cu adevarat fericiti decat poate cand suntem beti sai cand fumam, nu suntem atenti sa ii lasam sa creasca cu noi ci ingraditi in gradinite sau scoli, unde nimeni nu ii invata cum sa devina parteneri de cuplu, responsabili, cum sa devina parinti, cum sa isi constientizeze nevoile si identitatea, suntem ipocriti si ironici, plini de frici si cinici cand avem puterea, suntem violenti fizic si verbal sau macar cu gandul si mai si spunem nu stiu ce s-a intamplat dar eu nu sunt asa... copiii atunci se intreaba adica cum tu nu esti asa ca tocmai te manifestai asa...? si ei nu invata sa isi asume momente de egouri dezlantuite si sa poata astfel sa invete din consecintele comportamentelor lor si sa aiba convingerea ca ei sunt intotdeauna iubiti si iertati si respectati si acceptati, insa comportamentele lor au anumite consecinte care pot produce suferinta... astfel un copil nu va alege deliberat sa faca o alta fiinta sa mai sufere... insa daca noi spunem eu nu sunt asa si copilul invata sa nege si nu mai invata lectia din consecinte...
Comentariu Dr Crina
Pe de o parte sunt de acord cu ideea ca inainte de a lasa copiilor accesul la realitati tulburatoare este de dorit sa le insuflam respect si iubire si siguranta, conexiune si iubire, insa noi nu ne facem timp pentru ei si pentru a le insufla aceste valori fiindca adesea devenim parinti inainte de a fi dobandit intelepciune si nu facem decat sa le predicam binele in timp ce ei simt si vad la noi, parintii, antimodele: mintim, furam, invidiem, suntem plini de vinovatii inchipuite si rusine si pacate, suntem nedemni si nu meritam sa fim fericiti, suntem gelosi si gurmazi, suntem vesnic nemultumiti de noi si de ei, nu separam comportamentele copiilor de fiinta lor, nu avem timp sa ii intrebam ce ii face fericiti, ei nu ne vad niciodata cu adevarat fericiti decat poate cand suntem beti sai cand fumam, nu suntem atenti sa ii lasam sa creasca cu noi ci ingraditi in gradinite sau scoli, unde nimeni nu ii invata cum sa devina parteneri de cuplu, responsabili, cum sa devina parinti, cum sa isi constientizeze nevoile si identitatea, suntem ipocriti si ironici, plini de frici si cinici cand avem puterea, suntem violenti fizic si verbal sau macar cu gandul si mai si spunem nu stiu ce s-a intamplat dar eu nu sunt asa... copiii atunci se intreaba adica cum tu nu esti asa ca tocmai te manifestai asa...? si ei nu invata sa isi asume momente de egouri dezlantuite si sa poata astfel sa invete din consecintele comportamentelor lor si sa aiba convingerea ca ei sunt intotdeauna iubiti si iertati si respectati si acceptati, insa comportamentele lor au anumite consecinte care pot produce suferinta... astfel un copil nu va alege deliberat sa faca o alta fiinta sa mai sufere... insa daca noi spunem eu nu sunt asa si copilul invata sa nege si nu mai invata lectia din consecinte...
Copii la un moment dat au nevoie sa inteleaga ce este raul ca sa aiba de unde sa dobandeasca intelepciune si sa aleaga de buna voie Binele fiindca altfel nevoia lor de bine nu este a lor ci este o convingere a celor din jur, care adesea este convingere mostenita fara intelepciune de la altii dinaintea lor.
Cand vezi consecintele maniei, violentei, gurmandismului, lenei, invidiei, rusinii, tradarii, minciunii pe care le-ai facut tu sau altcineva si te poti transpune in pielea victimei si agresorului poti dobandi intelepciunea si Binele va fi la el acasa in corpul si mintea ta.
Cand vezi consecintele maniei, violentei, gurmandismului, lenei, invidiei, rusinii, tradarii, minciunii pe care le-ai facut tu sau altcineva si te poti transpune in pielea victimei si agresorului poti dobandi intelepciunea si Binele va fi la el acasa in corpul si mintea ta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.